Вівторок, 18.09.2018, 18:02
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Черкаській області
Вітаю Вас Гість | RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Тестовый раздел » Тестовый форум » Професійне спрямування загальноосвітніх предметів (Зразки задач з математики з професійними спрямуванням)
Професійне спрямування загальноосвітніх предметів
cherkasymetodДата: Понеділок, 04.10.2010, 11:21 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Зважаючи на значимість формування в учнів просторової уяви та уміння використовувати математичні розрахунки у професійній діяльності та те, що предмет "Геометрія" має прикладний зміст, розпочинаємо знайомство із задачами професійної орієнтації.
На формі у даній темі будуть розміщуватись приклади задач з математики професійно спрямовані.
 
cherkasymetodДата: Четвер, 07.10.2010, 09:34 | Повідомлення # 2
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Задача (для груп професії "Кухар").
Скільки повних порцій супу міститься в каструлі, яка має форму циліндра, висота якого 40 см, а діаметр 0,3 м. Відомо, що одна порція містить 0,25 л супу.
 
cherkasymetodДата: Четвер, 07.10.2010, 09:36 | Повідомлення # 3
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Задача (для груп професій сільськогосподарського напрямку).
Яка врожайність зернових з 1га при розмірах поля 2 3 км та врожайності 200гр. з 1 дм2. Порівняйте отриманий результат із загально обласним показником врожайності пшениці за 2010 рік (40 ц з 1 га) і зробіть висновок про ефективність сільськогосподарських робіт на даному полі.
(Останнє речення може бути мотивацією викладача для учнівської діяльності).
 
cherkasymetodДата: Вівторок, 19.10.2010, 16:39 | Повідомлення # 4
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Для повторення властивостей многокутників пропонуємо такі геометричні задачі професійного змісту (будівельний напрям). Їх можна використовувати для усного рахунку.
Задача1
Начальнику управління трьох будівельних об’єктів, що заходяться в одному мікрорайоні, потрібно знайти таке місце для монтування розчинного вузла, щоб воно було на однаковій відстані від усіх трьох будинків. Як це зробити?
Задача2
Як повинна пройти магістраль, щоб відстані до неї від будівельного майданчика, заводу будівельних матеріалів та розчинного вузла були одинакові?
Задача3
Чотири виробничі об’єкти на будівельному майданчику розміщені у вершинах опуклого чотирикутника. У якому місці слід побудувати завод будівельних матеріалів, щоб сума відстаней від нього до всіх виробничих об’єктів була найменшою?
Задача4
На будівництві механічного цеху машинобудівного заводу працюють жителі двох населених пунктів, яких на роботу підвозять організовано. Як знайти на шосе місце для автозаправної зупинки, щоб відстані до неї від двох населених пунктів, які знаходяться по один бік магістралі, були однаковими?
 
cherkasymetodДата: Середа, 20.10.2010, 16:26 | Повідомлення # 5
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Пропонуються задачі на повторення "Обчислення площі прямокутника" (для груп будівельного напрямку).
Задача1
Одне вікно має розміри 1, 3 1,1 м. Обчисліть скільки скла піде для скління 250 таких вікон? На обріз скла йде 8% його загальної площі.
Задача2
Скільки дощок довжиною 4,5 м і шириною 0,125 м потрібно для настилання підлоги, довжина якої 4,5 м, а ширина – 3,5 м?
Задача3
В кімнаті довжиною 8 м і шириною 5 м потрібно зробити паркетну підлогу з квадратних дощечок, сторона яких 200 мм. Скільки дощечок піде на підлогу.
Задача4
Підлога майстерні має форму прямокутника. Одна сторона прямокутника на 5 м більше другої, а площа дорівнює 84 м2. Визначити довжини сторін, для того, щоб дізнатися скільки необхідно дерева, щоб прибити плінтус.
 
cherkasymetodДата: Четвер, 21.10.2010, 11:11 | Повідомлення # 6
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Пропонуються задачі на повторення " Теореми Піфагора" (для груп будівельного напрямку).
Задача1
Висота даху дорівнює 3 м, а довжина крокви до її кріплення на 1 м більша за половину ширини будинку. Знайти ширину будинку.
Задача2
Висота даху дорівнює 3 м, а довжина крокви до її кріплення у 1,5 рази більша за половину ширини будинку. Знайти ширину будинку.
Задача3
Довжина крокви до її кріплення дорівнює корінь квадратний з 20 метрів, а ширина будинку у 4 рази більша за висоту крокви. Знайти висоту даху і ширину будинку.
 
cherkasymetodДата: Понеділок, 25.10.2010, 14:02 | Повідомлення # 7
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Пропонуються задачі практичного і професійного спрямування при вивченні тем "Об’єми та площі поверхонь многогранників" (для груп сільськогосподарського напрямку).
Задача 1
Скільки мішків аміачної селітри можна помістити в склад розмірами 20м на 9м на 4м, якщо мішок селітри можна прийняти (з певною похибкою) за прямокутний паралелепіпед розмірами 90см на 35см на 25см? (На щілини між мішками і центральний прохід виділяється 30% об’єму складу).
Задача 2
Скільки бетонних плит, призначених для будівництва майстерень, можна навантажити на причеп трактора МТЗ – 82, якщо максимально допустиме навантаження складає 4,5 т, розміри плит 90см на 55см на 35см, а густина бетону 2,2 т/м куб.
Задача 3
На вантаженні пшениці зі складу на автомашини працює зернонавантажувач, який подає 5т зерна за 1 год. За скільки годин безперервної роботи буде повантажена вся пшениця, якщо висота складу АА1 = 4м, ширина АВ = 8м, АД = 20м, А1Д1 = 16м, а маса 1 м куб. пшениці складає приблизно 750 кг ?
Задача 4
Будівельна бригада профтехучилища в кількості 5 чоловік за 4 години викопала вручну 30 ям, в які встановлюються опорні стовпи навісу для зберігання мінеральних добрив. Кожна яма (з певною похибкою) має форму правильної зрізаної чотирикутної піраміди глибиною 1,2 м зі сторонами основ 0,5 м і 0,4 м. на скільки відсотків виконано завдання, якщо норма часу на 1 м куб. грунту складає 3 години.
Задача 5
По скільки рейсів повинні здійснити два самоскиди МАЗ – 5449 вантажопідйомністю 8 т кожний для перевезення на тваринницьку ферму сінажу з траншеї, яка має форму прямокутного паралелепіпеда розмірами 15м на 4м на 3м, якщо маса 1 м куб. сінажу складає 0,6 т?
Задача 6
Паливний бак автомобіля УАЗ – 451 ДМ з певною похибкою можна прийняти за прямокутний паралелепіпед розмірами 89см на 35см на 18см, (розміри внутрішні). На скільки кілометрів вистачить повної заправки бака, якщо витрати бензину складають 12л на 100км ?
 
cherkasymetodДата: П'ятниця, 29.10.2010, 10:25 | Повідомлення # 8
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Пропонуються задачі практичного і професійного спрямування
(для груп сільськогосподарського та автомобільного напрямку).
Задача 1
Бак, що має форму прямокутного паралелепіпеда, доверху заповнено бензином. Довжина довжина бака 3м, ширина 1,5м, висота 1,2м (Розміри внутрішні). Густина бензину 710 кг/м куб. На скільки робочих днів вистачить цього бензину для заправки автомобіля ГАЗ – 53, якщо середні витрати бензину автомобіля за робочий день – 95 кг ?
Задача 2
Потрібно підсипати гравій на ділянці сільської дороги довжиною 1 км та шириною 4 м, щоб рівень дороги піднявся на 25 см. По скільки рейсів з гравієм повинен здійснити кожен з п’яти самоскидів КаМАЗ – 5511, якщо кузов самоскида вміщує 7,5 м3 гравію ?
Задача 3, (для груп будівельного та сільськогосподарського напрямку).
Будівельна бригада споруджує з цегли перегородку на складі для зберігання мінеральних добрив. Довжина перегородки 18м, висота 4м, товщина 25см. Розчин збільшує об’єм перегородки на 15%. Скільки цегли потрібно для роботи, якщо розміри цеглини 25см на 12см на 6,5см (при умові, що цегла не б'ється)?
Задача 4, (для груп сільськогосподарського напрямку).
Сінажна траншея являє собою в поперечному перерізі рівнобедрену трапецію з основами 5м і 8м та висотою 3м. Довжина траншеї 15м, сінаж закладено на одному рівні з краями траншеї. На скільки днів вистачить цього сінажу для тваринницької ферми, яка нараховує 80 корів, якщо щодобові витрати сінажу на одну корову складають 35кг, а маса 1м куб. сінажу становить 600кг ?
Задача 5, (для груп будівельного напрямку).
Для підсипки під’їзних шляхів до будівельного майданчика завезено гравій, складений в купу (з певною похибкою) правильної чотирикутної піраміди, сторони основ якої 12м, 4м, а висота 3м. Скільки кубічних метрів гравію привезено на будівельний майданчик ?
 
cherkasymetodДата: Середа, 03.11.2010, 14:20 | Повідомлення # 9
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
При закріпленні теми: "Площі поверхонь многогранників" пропонуємо такі задачі практичного чи професійного змісту.
Задача1 (для груп будівельного напрямку).
Скільки листів шиферу потрібно для покриття даху ангару з технікою , якщо поперечний переріз даху - рівнобедрений трикутник з основою 8м і висотою 3м, а довжина даху (по коньку) 30 м ?
Задача2 (для груп сільськогосподарського напрямку).
Навіс над стогом сіна має форму піраміди, висота якого дорівнює 0,9м, а основа являє собою квадрат із стороною 2,5м. Визначити площу покрівлі.
Задача3 (для груп будівельного напрямку).
Скільки фарби потрібно на покриття покрівлі чотирисхилого (чотирискатного) даху будинку, довжина якого 12м, ширина – 8м, кут нахилу всіх схилів (скатів) 30 градусів, якщо витрати фарб складають 0,5 кг на 1 м квадратний ?

Для формування в учнів уміння і навичок творчого застосування знань при розв’язуванні задач професійного спрямування при вивченні теми "Перпендикуляр та похила".
Задача1 (для груп сільськогосподарського напрямку).
Які параметри трактора достатньо знати для визначення гранично допустимого кута підйому, як знайти цей кут ?
Задача2 (для груп сільськогосподарського напрямку).
Які параметри трактора достатньо знати для визначення гранично допустимого кута поперечного крену, як знайти цей кут ?
Задача3 (для груп будівельного та автотранспортного напрямків).
Обчислити, скільки цеглин та розчину потрібно завезти до майстерні, щоб побудувати перегородку товщиною в один кирпич, довжиною 4м, висотою 2,6м. Відомо, що розміри цеглини 25см на 12см на 6,5см, а на 1м кубічний кладки потрібно – 0,23м кубічних розчину.
Задача4 (для груп будівельного та автотранспортного напрямків).
Скільки шлакоблоків розміром 0,5м на 0,3м на 0,3м можна погрузити на бортову машину ЯАЗ – 210 вантажопідйомністю 12т ? (густина = 1,6*10 у 3 степені кг/м кубічний)
Задача5 (для груп будівельного напрямку).
Кімната має форму прямокутного паралелепіпеда з розмірами 5,2м на 6,3м на 2,7м. В кімнаті є двоє вікон розмірами 1,2м 1,8м. Обчислити скільки квадратних метрів необхідно обштукатурити, коли штукатурять тільки стіни ?

Для формування в учнів уміння і навичок творчого застосування знань при розв’язуванні задач професійного спрямування при вивченні теми "Тіла обертання. Конус".
Задача1 (для груп будівельного напрямку).
Розчин висипали у вигляді конічної кучі, твірна якої 6,3м, довжина кола С = 17,6м, чи вистачить його для кладки 190м куб. стінки, якщо для кладки 1м куб. стінки потрібно 0,23м куб. розчину ?
Задача2 (для груп будівельного напрямку).
Суміш гравію з піском у вигляді конічної кучі , твірна якої 2,1м довжина кола основи конуса С = 6,28м. Якою повинна бути вантажопідйомність вантажної машини, щоб перевезти цю суміш, якщо 1 м куб. суміші має 1600 – 1900 кг ?

 
cherkasymetodДата: Середа, 08.12.2010, 10:48 | Повідомлення # 10
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Задачі для груп харчового напрямку
Задача 1
Тістомішалка має форму зрізаного конуса, у якого радіуси основ 4см і 22см, а борошносіялка - циліндричної форми. Вони мають одну і ту саму висоту та об’єм. Чому дорівнює радіус основи борошносіялки ?
Задача 2
Ящик для овочів має форму прямого паралелепіпеда, сторони основ 2√2см і 5см утворюють кут 45°. Менша діагональ ящика дорівнює 7см. Знайдіть його об’єм.
Задача 3
Висота весільного торта 8 дм, радіус основи 5 дм. Торт розрізали так, що у перерізі утворився квадрат. Знайдіть відстань від цього перерізу до осі.
Задача 4
Чан, що має форму півсфери з внутрішнім радіусом R, наповнений томатним соусом. Визначити, який об’єм рідини виллється з чану, коли нахилити його на кут альфа .
Задача 5
Яблучний сік, налитий в конічний чан висотою 0,18м і діаметром основи 0,24м переливається в циліндричний чан діаметр основи якого 0,1м. Як високо знаходиться рівень яблучного соку в чані?
Задача 6
Просіювач борошна – бурат має призматичне сито, площа його основи дорівнює 20 м кв., площа повної поверхні 730 м кв. Під час роботи воно пошкодилось. Вирахувати площу пошкодженої частини сита за умови, що призма правильна шестикутна, та коли воно виходить з ладу, то пошкоджується лише одна грань.
Задача 7
Просіювач борошна – бурат має циліндричне сито, діаметр площі його основи дорівнює 4м, площа повної поверхні 37,68м кв. Під час роботи сито пошкодилось. Вирахувати площу пошкодженої частини сита (це буде площа бічної поверхні циліндра).
Задача 8
Визначити об’єм пекарної камери (ПХС – 25), якщо її розміри 1,9×0,2×10(м).
Задача 9
Пекарна камера (ПХС – 25) має форму прямокутного паралелепіпеда. Чому дорівнює її повна поверхня, якщо три її грані мають площі 1м кв., 2м кв., 3м кв.
 
cherkasymetodДата: П'ятниця, 18.02.2011, 10:32 | Повідомлення # 11
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Задачі для груп будівельного напрямку
Задача 1
Скільки потрібно придбати рулонів шпалери, кожний з яких має ширину 1м, для кімнати, яка має розміри 6 на 4 на 3. Загальна площа вікон і дверей кімнати 10м кв.
Задача 2
Скільки тон розчину потрібно приготувати для зовнішнього оштукатурення будинку, довжина якого 37м, ширина – 10м, а висота – 13м. якщо на втрати розчину досить мати запас, необхідний для оштукатурення площі, яка дорівнює площі вікон і дверей? На 1м кв. поверхні витрачається 20кг розчину.
Задача 3
Скільки потрібно працівників для перенесення дубової балки розміром 6,5м на 30см на 4,5м? Кожен працівник може підняти в середньому 70кг. Густина дуба дорівнює 800кг/м куб.
Задача 4
Скільки оліфи треба, щоб пофарбувати зовнішню поверхню 100 однакових відер, які мають форму зрізаного конуса, якщо діаметри основ 25 см і 30 см, твірна 27,5 см і на 1 м кубічний витрачають 150 г оліфи?
Задача 5
Органосилікатна фарба, налита в конічну посудину висотою 0,18 м і діаметром основи 0,24 м, переливається в циліндричну посудину, діаметр основи якої 0,1 м. Як високо знаходитиметься рівень рідини в посудині?
 
cherkasymetodДата: П'ятниця, 18.02.2011, 10:38 | Повідомлення # 12
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Задачі для груп електроенергетичного напрямку
Задача 1
Скільки квадратних метрів нержавіючої сталі витрачено на виготовлення баку з кришкою, який має форму циліндра висотою 90см і діаметром основи 50см, якщо втрати металу на зварювальні шви і ручки становлять 5%?
Задача 2
Лінія електропередач паралельна краю проїжджої частини дороги. Що можна сказати про взаємне розміщення площини дороги і цієї лінії електропередачі?
Задача 3
Телефонний дріт довжиною 15м протягнуто від стовпа, на якому він прикріплений на відстані 8м від поверхні землі, до будинку де його прикипіли на висоті 2м. знайдіть відстань між будинком і стовпом, якщо дріт не провисає.
Задача 4
Приміщення має форму куба з ребром 2м. В кожній вершині куба розміщена лампочка. Доведіть, що для того, щоб з'єднати вимикач з усіма лампочками необхідно не менше 8 коренів з трьох метрів проводу.
Задача 5
У скільки разів потрібно збільшити висоту циліндричної частини ротора не змінюючи її основу, щоб її об’єм збільшився у 3 рази? У скільки разів потрібно збільшити радіус основи, не змінюючи висоту, щоб об’єм збільшився в 3 рази?
Задача 6
Яка площа бічної поверхні кімнати, що має форму паралелепіпеда, якщо для проведення електропроводки, як зображено на малюнку, витратили 9м проводу, а висота кімнати 2м?
Задача 7
25 м мідного проводу мають масу 100,7г. Знайдіть діаметр дроту, якщо густина міді 8,94 г/см кубічний.
 
cherkasymetodДата: Четвер, 31.03.2011, 09:17 | Повідомлення # 13
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 100
Статус: Offline
Пропонуюся задачі з професійним спрямуванням
«Геометрія. 10-11 кл.»

До тем навчальної програми:

1. Паралельність прямих і площин у просторі.
2. Перпендикулярність прямих і площин у просторі.
3. Координати і вектори в просторі.
4. Геометричні тіла. Об’єми та площі поверхонь геометричних тіл.

Професії:
1. Електромеханік з ремонту та обслуговування ЛОМ.
2. Оператор комп’ютерного набору.
3. Соціальний робітник.
4. Електрозварник ручного зварювання.
5. Виробник художніх виробів з кераміки. Декоратор вітрин.

Умови можна переглянути у розділі Документація

 
Форум » Тестовый раздел » Тестовый форум » Професійне спрямування загальноосвітніх предметів (Зразки задач з математики з професійними спрямуванням)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Copyright MyCorp © 2018Безкоштовний хостинг uCoz